Ayam Goreng Kfc Tepung Bestari

Ayam Goreng Kfc Tepung Bestari. Ayam goreng tepung bestari, lauk berbuka last minit. Kemudian celupkan ke dalam tepung bestari.

Resepi Ayam Kfc Tepung Bestari Surasmi H from surasmih.blogspot.com

Jika hanya menggunakan tepung bestari, mungkin rasa muak pada ayam akan dirasai. Kemudian, perap ayam dalam bancuhan tersebut dalam 30 minit. ️ masukkan ayam dalam besen yang sesuai dan masukkan 2 senduk tepung bestari.

Ambil Ayam Dan Golekkan Dalam Bahan Tepung Sadur.

Gaulkan kepingan ayam dengan campuran tepung goreng rangup serbaguna bestari dan udara. Terus keluar beli ayam kebetulan dah habis stok ayam kat dapur. Caranya, aku pukul 1 biji telur ayam, masukkan satu ketul ayam golek dalam telur semua elok, kemudian celup lagi sekali tepung bestari.

3 Sudu Stok Ayam Pekat Maggi.

3 sudu makan tepung beras; Biar ada air skit jgn buang air perap ayam tu akan keluar.perap simpan dlm peti lg lama lg sedap. Kemudian celupkan ke dalam tepung bestari.

Read >>  Public Bank Bukit Beruntung

Lepas Ni Kalau Nak Buat Ayam Goreng, Bolehlah Buat Ayam Goreng Sedap Ala Kfc Ni.

Pastu ada kawan suggest perap dulu dengan bawang putih dan lain2 baru salut dengan tepung goreng bestari tu. Penggunaan air selepas ayam dicelup dalam tepung adalah petua untuk hasilkan tekstur garing dan keriting pada ayam. Saya tambah daun limau purut.

Masukkan Air Dan Gaul Rata.

Cara buat resepi ayam goreng tepung bestari : Tepung beras 3 sudu makan ; Daniel makan banyak pedas2 pun.

Bila Cerita Kat Asben Dia Plak Teringin Nak Makan.

Tak payah letak garam bagai semua, lada hitam tak yah semua dah siap ada dalam tepung tu. Ayam ni bila diperap dengan sedikit tepung bestari tadi tu sebenarnya buatkan lagi sedap dan berasa. Masak dengan api sederhana besar selama 5 minit.